Dokumentacja klasy PlanszaWirtualna

#include <Plansza.h>

Diagram dziedziczenia dla PlanszaWirtualna
Plansza

Lista wszystkich składowych.

Metody publiczne

 PlanszaWirtualna (int rozmiarBokuPlanszy, bool_ pionyPoczatkowe=true)
 PlanszaWirtualna (const PlanszaWirtualna &zrodlo)
std::vector< RUCHGenerujRuchy (TURA gracz)
bool_ UstawPiona (WSPOLRZEDNE_PLANSZY wsp, TURA gracz)
int PobierzRozmiarBokuPlanszy ()
int IloscDostepnychPionow (TURA gracz)
virtual bool_ WykonajRuch (WSPOLRZEDNE_PLANSZY zrodlo, WSPOLRZEDNE_PLANSZY cel, TURA gracz)
bool_ SprawdzRuch (WSPOLRZEDNE_PLANSZY zrodlo, WSPOLRZEDNE_PLANSZY cel, TURA gracz)
int IloscDostepnychRuchow (TURA gracz)
POLE Pole (WSPOLRZEDNE_PLANSZY wspolrzedne)

Atrybuty publiczne

std::list< std::pair< TURA,
RUCH > > 
wykonaneRuchy

Metody chronione

void Przejmij (WSPOLRZEDNE_PLANSZY wspolrzedne, TURA gracz)
std::vector< POLE >::size_type Indeks (WSPOLRZEDNE_PLANSZY wspolrzedne)

Atrybuty chronione

int rozmiarBokuPlanszy
std::vector< POLE > plansza

Opis szczegółowy

Klasa odpowiedzialna za wykonywanie ruchów na planszy (w tym kontrola poprawności). Przechowywany jest w niej wektor pola gry.


Dokumentacja funkcji składowych

int PlanszaWirtualna::IloscDostepnychRuchow ( TURA  gracz  ) 

Metoda wyliczająca ilość dostępnych ruchów dla zadanego gracza

Zwraca:
ilość możliwych ruchów
Parametry:
gracz Gracz którego ilośc ruchó jest obliczana
std::vector< POLE >::size_type PlanszaWirtualna::Indeks ( WSPOLRZEDNE_PLANSZY  wspolrzedne  )  [protected]

Metoda pozwalajaca uzyskac indeks dla danych wspolrzednych planszy

int PlanszaWirtualna::PobierzRozmiarBokuPlanszy (  )  [inline]

Akcesor

POLE PlanszaWirtualna::Pole ( WSPOLRZEDNE_PLANSZY  wspolrzedne  ) 

Zwracanie zawartości wybranego pola

void PlanszaWirtualna::Przejmij ( WSPOLRZEDNE_PLANSZY  wspolrzedne,
TURA  gracz 
) [protected]

Metoda dokonująca przejęcia przez gracza pionów wokół zadanego pola

Zwraca:
ilość przejętych pionów
bool_ PlanszaWirtualna::SprawdzRuch ( WSPOLRZEDNE_PLANSZY  zrodlo,
WSPOLRZEDNE_PLANSZY  cel,
TURA  gracz 
)

Sprawdzenie możliwości wykonania ruchu (bez jego wykonania)

Zwraca:
Wyrażenie boolowskie określające czy udało się wykonać ruch
Parametry:
zrodlo Współrzędne źródłowe
cel Współrzędne docelowe
gracz Gracz wykonujący ruch
bool_ PlanszaWirtualna::WykonajRuch ( WSPOLRZEDNE_PLANSZY  zrodlo,
WSPOLRZEDNE_PLANSZY  cel,
TURA  gracz 
) [virtual]

Wykonanie ruchu z punktu A do punktu B (jeśli to możliwe).

Zwraca:
Wyrażenie boolowskie określające czy udało się wykonać ruch
Parametry:
zrodlo Współrzędne źródłowe
cel Współrzędne docelowe
gracz Gracz wykonujący ruch

Reimplementowana w Plansza.


Dokumentacja atrybutów składowych

std::vector<POLE> PlanszaWirtualna::plansza [protected]

Wektor przechowujący informacje o planszy

Długość boku kwadratowej planszy


Dokumentacja dla tej klasy została wygenerowana z plików:
 All Klasy Funkcje Zmienne

Wygenerowano przez  doxygen 1.6.2